logo

MÚSICA PER A EXPOSICIONS

Les obres d’aquest catàleg estan disponibles per llicenciar.
Si hi esteu interessats contacteu amb Solé.


EXPOSICIÓ “LO NEGOSI DE LES BRVXES”
Museu Thermàlia, Caldes de Montbui (Barcelona). Juliol 2019

El 2019 es van complir 400 anys del procés i execució de 13 dones innocents acusades de bruixeria a Caldes de Montbui (Barcelona). Amb motiu de l’efemèride, el museu Thermalia va presentar l’exposició “Lo negosi de les brvxes”, que explicava aquells fets i el seu context històric. Per complementar els textos i il·lustracions, el museu em va encarregar la creació d’una seqüència sonora de 15 minuts que proporcionés al visitant una experiència immersiva i l’ajudés a traslladar-se a aquell Caldes obscur del segle XVII.

La seqüència està concebuda com una mena de pel·lícula sonora que comença recreant el dia a dia del Caldes de l’època al carrer principal i a l’església; la pregària d’una població atemorida per un clima terrible, les penúries i l’amenaça permanent del Diable contrasta amb l’alegria i despreocupació d’un grup de dones que canten i ballen al camp. Aquesta actitud és considerada estranya i sospitosa en una societat tan castigada i ignorant, i de seguida dispara recels i rumors; finalment, la gent acaba acusant de bruixeria aquelles innocents, que són detingudes i executades a la plaça pública. Per generar en el visitant un sentiment d’inquietud, en consonància amb el caràcter sinistre de l’època, vaig triar elements quotidians que resultessin pertorbadors: gossos rabiosos barallant-se, bebès plorant, tempestes, campanes ombrívoles, etc. D’altra banda, la intenció era fer connectar emocionalment el públic amb el patiment de les dones; per això, vaig utilizar actrius, actors i més de 50 extres que es van posar en el paper dels pobladors i les víctimes en escenes de gran dramatisme. La seqüència també conté un leit motiv musical que vaig compondre específicament per a aquest projecte; simbolitza la innocència d’aquelles dones i que apareix en diversos moments, tot relligant la història.

El vídeo sobre el qual està muntada aquesta seqüència no pertanyia a l’exposició; és un suport visual per mostrar-la aquí.


.


EXPOSICIÓ “UN MÓN SENSE MAPES. ELS VIATGES DE JOAN ABELLÓ”
Museu Abelló, Mollet del Vallès (Barcelona). Maig 2019

Aquesta seqüència sonora va ser un encàrrec del Museu Abelló de Mollet del Vallés per ambientar una de les sales de l’exposició “Un món sense mapes. Els viatges de Joan Abelló”, inaugurada el maig de 2019. Inclou sons característics de diferents països on l’artista va pintar, representats en els quadres de la sala, i efectes que suggereixen el concepte de viatge; al llarg de la seqüència hi ha fragments més realistes i d’altres en què s’utilitza un llenguatge sonor més poètic i oníric. D’aquesta manera, es crea una atmosfera immersiva que complementa la pintura i permet a l’espectador evocar sensacions de cada país i ajudar-lo a transportar-s’hi.

El vídeo sobre el qual està muntada aquesta seqüència no pertanyia a l’exposició.

L’exposició incloïa diversos àudios que el públic havia d’escoltar amb auriculars, amb fragments de cartes escrites per Abelló des de diferents llocs del món. Vaig realitzar les locucions dels textos i vaig reconstruir amb muntatges d’efectes sonors l’indret des d’on van ser escrits: Trafalgar Square (Londres) a la matinada, un paisatge de costa de l’Illa de Man, la plaça de Sant Marc de Venècia i dues al·legories de Rússia, festiva i inhòspita. Aquí en teniu dos exemples.

Carta des de l’Illa de Man

Carta des de Trafalgar Square (Londres)


EXPOSICIÓ “CALDERINS D’ARREU. DE LA MEMÒRIA ALS OBJECTES”
Museu Thermàlia, Caldes de Montbui (Barcelona). Octubre 2018

Aquesta exposició estava dedicada als fenòmens migratoris a Caldes de Montbui. En una de les sales es van exposar objectes personals portats pels migrants per mantenir el vincle amb els seus llocs d’origen. Vaig crear una ambientació sonora per a aquest espai que es reproduía en bucle i que podeu escoltar en el següent vídeo, realitzat amb imatges de la sala, els objectes i els seus propietaris. La seqüència submergeix el públic en l’univers de records que aquests objectes evoquen en els protagonistes, a través de les seves pròpies veus extretes d’entrevistes i muntades sobre un mural d’efectes sonors amb funcions al·legòriques, poètiques i emocionals.

El vídeo sobre el qual està muntada aquesta seqüència no pertanyia a l’exposició.

L’exposició també mostrava una sèrie de set vídeos amb entrevistes, cada un sobre un aspecte concret de l’experiència d’una persona migrant. Vaig compondre i interpretar una peça de guitarra clàssica per il·lustrar cada vídeo. Aquí en teniu quatre mostres; podeu escoltar només l’àudio o veure el vídeo muntat amb la música de fons.

Origen



Arribar, sorprendre’s



Reflexions



Mirades creuades